تبلیغات
پروژه سرای دانشجو - مطالب خرداد 1396
پروژه سرای دانشجو | پروژه دات کام | پروژه | مقاله | تحقیق | پایان نامه | گزارش کارآموزی | طرح توجیهی کسب و کار | دانلود پروژه دا
 
چگونه با سایت پروژه سرای دانشجو آشنا شدید؟





بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 7
آخرین بازدید :

 
 
نویسنده : پروژه سرای دانشجو
نظرات

درس املا و اهمیت آن

  • نام فایل: درس املا و اهمیت آن
  • حجم فایل: ۵۱ کیلوبایت
  • فرمت: word , PDF
  • سایز کاغذ: A4 آماده کپی با هر نوع دستگاهی
  • تعداد صفحات: ۲۲ صفحه
  • صفحه آرایی: بسیار مرتب، رنگی و قابل ویرایش
  • توضیحات: قبل از چاپ، مشخصات تهیه کننده را ویرایش کنید (تهیه کننده مدیر سایت می باشد)

 

 

درس املا و اهمیت آن
مقدمه:
اهمیت نوشتن و نیاز به صحیح نوشتن در ایجاد ارتباط با دیگران بر کسی پوشیده نیست. در همین ارتباط از ابتدای آموزش رسمی خواندن و نوشتن، به کودکانمان می‌آموزیم که چگونه بنویسیم وچه اقداماتی در این باره انجام می‌دهیم تا بتوانند آموخته‌های خود را در موقعیت‌های مختلف به کار گیرند. مهمترین ماده درسی که این وضعیت را بر عهده دارد، املای فارسی است. املا در لغت به معنی پر کردن، بر سر جمع گفتن، تقریر کردن مطلبی تا دیگری آن را بنویسد، است. در زبان فارسی کلمه‌ای معادل املا و دیکته نداریم، ولی می‌توانیم «از بر نویسی» یا «گفتار نویسی» را جایگزین کلمه املا یا دیکته کنیم. منظور این است که شخص گفته‌های دیگران را بدون دیدن آن کلمات بنویسد. با توجه به این که درس املا بنای علمی در یادگیری سایر دروس است و توجه به این مهم، یکی از ضروریات نظام آموزشی ماست و از طرفی روش‌های متداول املا نمی‌تواند راه گشای مشکلات آموزشی در این درس باشد، لذا در این مجموعه سعی شده است چندین روش متنوع و جالب برای املا و تصحیح آن ارائه شود. تا از همین ابتدای سال تحصیلی با یاری اولیا و آموزگاران در افزایش توانمندی دانش‌آموزان تلاش شود.
۱) املا به صورت گروهی. به این شکل که بچه‌ها را به گروه‌های ۵ یا ۶ نفره تقسیم می‌کنیم و در هر گروه، هر خط را یک نفر از گروه می‌نویسد و در انتها نمره گروهی می‌دهیم و آن املا در پوشه کار گروه‌ها قرار می‌گیرد.
۲) هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود می‌نویسد و ما املای همه گروه‌ها را جمع‌آوری کرده و می‌خوانیم و سپس یا بهترین متن دیکته را به کل کلاس می‌گوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس، دیکته می‌گوییم. در این صورت متن دیکته را بچه‌ها انتخاب کرده‌اند.
۳) بچه‌ها را گروه‌بندی می‌کنیم و سپس هر گروه متن دیکته‌ای را می‌نویسد و برای گروه دیگر می‌خواند تا آن گروه بنویسند. دیکته گروه به گروه نام دیگر این دیکته است.
۴) در روش دیگر، باز بچه‌ها به گروه‌های ۵ یا ۶ نفره تقسیم می‌شوند. ۱۰ کلمه مهم از درس انتخاب می‌کنیم و از بچه‌ها در گروه‌ها می‌خواهیم که هر کدام جمله‌ای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد.
۵) در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد، می‌توان در هنگام دیکته دانش‌آموز ضعیف را کنار دانش‌آموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانش‌آموز ضعیف، هم آن لغت را به خوبی به ذهن می‌سپارد و هم با افت نمره به طور مکرر مواجه نمی‌شود. البته این روش نباید به طور تکرار و همیشگی باشد.
۶) در هنگام تصحیح کردن املا، معلم صحیح لغات را نمی‌نویسد و دانش‌آموزان خودشان درست لغات را از کتاب پیدا می‌کنند و بعد ما به آن املا نمره می‌دهیم. یعنی، ابتدا دور کلمات اشتباه خط می‌کشیم و صحیح آن را بچه‌ها می‌نویسند و ما به صحیح نوشتن آنها نمره می‌دهیم.
۷) روش دیگر این است که معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچه‌ها بخواند، ولی بچه‌ها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند.
۸) بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود، یعنی در هر املا کل متن باید سه بار خوانده شود.
۹) در صورت دیگر املا، می‌توان شفاهی دیکته را خواند و بچه‌ها لغات مهم آن را هجی کنند و در هوا بنویسند.
۱۰) نوع دیگر املا می‌تواند چنین باشد که شاگرد پشت سری کلمات را روی پشت فرد جلویی بنویسد و شاگرد جلویی از روش حرکت انگشتی فرد عقبی بتواند لغات را بفهمد و بنویسد که این یک نوع بازی و املا است.
۱۱) در روش دیگر به بچه‌ها می‌گوییم روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. یا این روش می‌تواند به صورت گروهی هم صورت گیرد.
۱۲) می‌توان املایی را به صورت پلی‌کپی بدون نقطه، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص به دانش‌آموزان داد تا آنان در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند.
۱۳) می‌توان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچه‌ها کلمه غلط را خط بزنند.
۱۴) روش دیگر املا می‌تواند به صورت تصویری باشد. یعنی، شکل را به دانش‌آموزان بدهیم تا آنان املای صحیح آن را بنویسند.
۱۵) املای تقویت حافظه: بدین صورت که معلم متنی را روی تخته می‌نویسد و سپس متن را برای دانش‌آموزان می‌خواند و سپس روی نوشته‌هایش روی تخته پرده می‌کشد و بچه‌ها باید هر آنچه از متن فهمیده‌اند را بنویسند. سپس معلم پرده را از تخته برمی‌دارد و بچه‌ها متن خود را با متن تخته مقایسه می‌کنند و به خود امتیاز می‌دهند.
۱۶) روش دیگر، می‌تواند استفاده از آینه باشد که کلمات را بر عکس بنویسیم و بچه‌ها با آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.
۱۷) دیکته آبکی: روش دیگر، استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچه‌ها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آب‌پاش به مدرسه می‌آورند و با آب دیکته را روی زمین بنویسند و گروهی نوشته‌های خود را تصحیح کنند.
۱۸) روش دیگر در تصحیح املا این است که دانش‌آموزان با اشتباهات خود جمله بسازند و یا دیکته به صورت جمله‌سازی از لغات مهم درس باشد.
۱۹) کلمات مهم یا مشکل درس را روی پارچه بنویسند و سپس با خمیر و یا نخ و سوزن کلمات را بسازند و یا بدوزند که در این صورت املا با هنر و بازی توأمان می‌شود (یادگیری تلفیقی)
۲۰) دانش‌آموزان از اشتباهات خود در املا کلمات هم‌خانواده، متضاد و یا هم معنا بنویسند.
۲۱) برای آشنایی دانش‌آموزان با انواع صداها و لهجه‌ها در هنگام دیکته گفتن و از این که بچه‌ها تنها به صدا و لحن معلم خود خو نگیرند، معلم می‌تواند از اطرافیان خود بخواهد تا متن املا را بر روی نوار بخوانند و صدای خود را ضبط کنند و سپس آن متن را به کلاس بیاورد و بچه‌ها از روی آن نوار دیکته بنویسند و در هنگام ارزشیابی پایانی و یا هر زمان دیگر بچه‌ها دچار مشکل نشوند.
۲۲) همکاران معلم می‌توانند در املاهای کلاسی جای خود را تعویض کنند و به بچه‌های کلاس‌های دیگر املا بگویند تا بچه‌ها با انواع صداها و لحن‌ و گویش در دیکته آشنا شوند.
۲۳) دانش‌آموزان می‌توانند به والدین خود دیکته بگویند و والدین در املای خود چند کلمه را اشتباه بنویسند تا بچه‌ها آنها را تصحیح کنند و به پدر و مادر خود نمره دهند.
۲۴) بچه‌ها می‌توانند به معلم خود دیکته بگویند. هر گروه یک پاراگراف به معلم بگوید و در انتها گروه‌ها ورقه‌ معلم را تصحیح کنند و یا هر گروه پاراگراف مخصوص به خود را صحیح کند. البته بهتر است معلم چند کلمه را عمداً اشتباه بنویسد.
۲۵) برای والدین بی‌سواد، فرزند می‌تواند صدای خود را ضبط کند و از روی صدای خود به خودش دیکته بگوید یعنی صدای ضبط شده خود را جایگزین صدای اولیای خود که بی سواد هستند، نماید.
۲۶) یکی دیگر از روش‌ها برای تصحیح املا این است که می‌توان املا را به بچه‌ها داد تا تصحیح کنند، ولی در نهایت نمره نهایی را معلم بدهد و یا دانش‌آموزان تصحیح کننده با مداد کنار دفتر فرد، نمره بگذارند و بعد معلم، نمره خود را با نمره‌ای که دانش‌آموزان داده مقایسه کند.
۲۷) معلم لغاتی را بر روی مقوا می‌نویسد و مقوا را به تخته نصب می‌کند و زمان کوتاهی وقت می‌دهد تا دانش‌آموزان کلمات را به دقت نگاه کنند و سپس مقوا را جمع می‌کند. در این جا بچه‌ها هر آنچه از لغات در ذهنشان مانده است را می‌نویسند و ما لغات و کلمات آنان را تصحیح می‌کنیم تا دقت آنان سنجیده شود.
۲۸) دانش‌آموزان املا را در هوا بنویسند و ما هم در هوا تصحیح کنیم نه با قلم و روی کاغذ.
۲۹) روش دیگر املا که همراه با بازی هم است، این است که دانش‌آموزان با گچ روی زمین مدرسه و حیاط مدرسه دیکته بنویسند و سپس حیاط را دسته‌جمعی بشویند تا آثار گچ حیاط مدرسه را کثیف نکند.
۳۰) معلم می‌تواند املا را بر روی چندین کارت بنویسد و این کارت‌ها بین گروه‌ها تقسیم شود تا تمام گروه‌ها کارت را ببیند و سپس کارت‌ها را جمع کرده و از روی آنها دیکته بگوید. لازم به تذکر است که روش‌های املا که به عنوان نمونه بیان گردید را نباید به عنوان روش واحد تلقی کرد. اگر هر روشی بیشتر از اندازه استفاده گردد، ارزش آموزشی خود را از دست می‌دهد. لذا اگر معلم بنا به ضرورت و در نظر گرفتن تنوع، روش‌های متنوع املا را به کار گیرد نتیجه مفیدی عاید دانش‌آموزان خواهد شد.
درباره دیکته در ابتدایی با توجه به پایه و مشکلات خاص در بعضی از دانش اموزان راههای بسیاری وجود دارد. امادر پایه اول چند راه وجود دارد به جز راه معمولبه طور مثال می توان دیکته با حروف گفت معلم چند حرف وصدا را می گوید ودانش آموزان کلمه می سازند ومی نویسند- راه دیگر معلم جمله های خارج از کتاب را تهیه می کند ویکی یکی پای تخته می نویسد وزمانی را برای خواندن فرصت می دهد وبلافاصله ان را پاک می کند واز دانش اموزان می خواهد ان را بنویسند در این روش علاوه بر دقت وتمرکز باعث تند خوانی هم می شود.

============================
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


 تحقیق مقاله پروژه در مورد درس املا و اهمیت آن
برای دانلود اینجا کلیک کنید

نویسنده : پروژه سرای دانشجو
نظرات

چرا باید ریاضیات بخوانیم

  • نام فایل: چرا باید ریاضیات بخوانیم
  • حجم فایل: ۶۰ کیلوبایت
  • فرمت: word . PDF
  • سایز کاغذ: A4 آماده کپی با هر نوع دستگاهی
  • تعداد صفحات: ۲۰ صفحه
  • صفحه آرایی: بسیار مرتب، رنگی و قابل ویرایش
  • توضیحات: قبل از چاپ، مشخصات تهیه کننده را ویرایش کنید (تهیه کننده مدیر سایت می باشد)

مقدمه

چرا باید ریاضیات بخوانیم؟راجر بیکن، فیلسوف انگلیسی در سال ۱۲۶۷ میلادی پاسخ این سوال را این چنین داده است: «کسی که این کار را نکند نمی تواند چیزی از بقیه علوم و هر آن چه در این جهان هست بفهمد . . . چیزی که بدتر است این است که کسانی که ریاضیات نمی دانند به جهالت خودشان پی نمی برند و در نتیجه در پی چاره جویی برنمی آیند.» می توانم همین جا سخن را پایان دهم اما ممکن است بعضی ها فکر کنند که شاید خیلی چیزها در هفت قرن گذشته تغییر کرده باشد.

شاهدی تازه می آورم، پال دیراک از خالقان مکانیک کوانتومی، معتقد است که وقتی تئوری فیزیکی ای را پایه ریزی می کنید نباید به هیچ شهود فیزیکی اعتماد کنید. پس به چه چیزی اعتماد کنید؟ به گفته این فیزیکدان مشهور، فقط به برنامه ای متکی بر ریاضیات ولو این که در نگاه اول ربطی به فیزیک نداشته باشد.در حقیقت، در فیزیک تمامی ایده های صرفا فیزیکی رایج در ابتدای این قرن کنار گذاشته اند در حالی که الگوهای ریاضی ای که به زرادخانه های فیزیکدان ها راه یافته اند به تدریج معنای فیزیکی یافته اند. در این جاست که قابل اعتماد بودن ریاضیات به روشنی رخ می نمایاند. بنابراین الگو سازی ریاضی روشی پربار برای شناخت در علوم طبیعی است .
موریس کلاین می نویسد: یونانی های قدیم واقعیت های دنیای اطراف خود را با علم ریاضیات منطبق می دیدند و حقیقت نمایی طرح کیهان را در ریاضیات می یافتند. آن ها بین قانون های طبیعت و قانون های ریاضی شباهت هایی را احساس می کردند که اکنون یکی از پایه های اساسی علوم را تشکیل می دهد. بعدها یونانی ها در شناخت طبیعت پیشتر رفتند و اعتقاد استواری پیدا کردند که جهان بر اساس قانون های ریاضی طراحی شده و دستگاه کنترل شده ای است، از قانون هایی پیروی می کند و برای بشر قابل درک است.
دست آخر این که ریاضیات موسیقی ذهن است پس باید آن را نواخت .

============================
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


تحقیق مقاله پروژه در مورد چرا باید ریاضیات بخوانیم
برای دانلود اینجا کلیک کنید

نویسنده : پروژه سرای دانشجو
نظرات

دانلود سوالات استخدامی نیروی انتظامی

  • نام فایل: دانلود سوالات استخدامی نیروی انتظامی
  • حجم فایل: ۴ مگابایت
  • فرمت: pdf
  • سایز کاغذ: A4 آماده کپی با هر نوع دستگاهی
  • تعداد صفحات: ۳۵۴ صفحه
  • صفحه آرایی: بسیار مرتب

 

دانلود سوالات استخدامی نیروی انتظامی

مجموعه ی زیر شامل سوالات زیر است : ( تمامی سوالات دارای پاسخنامه میباشد)
۳۴۵  سوال زبان و ادبیات فارسی
۳۲۵ سوال احکام و معارف اسلامی
۲۸۵ سوال زبان انگلیسی
۳۱۵ سوال کامپیوتر
۳۲۵ سوال مسائل اجتماعی ، سیاسی و مبانی قانونی
۲۶۵ سوال هوش و استعداد تحصیلی
۴۵۰ سوال آمار و ریاضی

 

============================

آزمون نیروی انتظامی, آزمون نیروی انتظامی word, آزمون نیروی انتظامیpdf, دانلود رایگان سوالات آزمون استخدامی نیروی انتظامی, دانلود رایگان سوالات استخدامی درجه داری نیروی انتظامی, دانلود رایگان سوالات استخدامی نیروی انتظامی, دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی نیروی هوایی ارتش, دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی یگان ویژه, دانلود سوالات آزمون استخدامی نیرو انتظامی, دانلود سوالات استخدامی نیروی انتظامی, دانلود سوالات استخدامی نیروی انتظامی pdf, دانلود سوالات استخدامی نیروی انتظامی word, دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی نیروی دریایی ارتش, سوالات آزمون استخدامی نیروی انتظامی 94, سوالات آزمون استخدامی نیروی انتظامی 94 pdf, سوالات آزمون استخدامی نیروی انتظامی 94 word, نمونه سوالات آزمون استخدامی نیروی انتظامی درجه داری, نمونه سوالات استخدامی نیروی انتظامی, نمونه سوالات استخدامی نیروی انتظامی 94, نمونه سوالات استخدامی نیروی انتظامی 94 pdf, نمونه سوالات استخدامی نیروی انتظامی 94 word, نمونه سوالات استخدامی نیروی انتظامی 95, نمونه سوالات استخدامی نیروی انتظامی 95 pdf, نمونه سوالات استخدامی نیروی انتظامی 95 word, نمونه سوالات استخدامی نیروی انتظامی pdf, نمونه سوالات استخدامی نیروی انتظامی word
 
 

نویسنده : پروژه سرای دانشجو
نظرات

غسل (انواع غسل در اسلام)

  • نام فایل:غسل (انواع غسل در اسلام)
  • حجم فایل: ۲۵ کیلوبایت
  • فرمت: word , PDF
  • سایز کاغذ: A4 آماده کپی با هر نوع دستگاهی
  • تعداد صفحات: ۶ صفحه
  • صفحه آرایی: بسیار مرتب، رنگی و قابل ویرایش
  • توضیحات: قبل از چاپ، مشخصات تهیه کننده را ویرایش کنید (تهیه کننده مدیر سایت می باشد)

 

غسل (اسلام)
غسل، در لغت به معنای شستن است  و در اصطلاح به مجموعه‌ای از اراده قلبی و اجرای عملی در خصوص شستن بدن گفته می‌شود.

انواع غسل
غسل‌ها بر پایهی حکم شرعی به دو دسته تقسیم می‌شود:
• غسل‌های واجب
• غسل‌های مستحب
غسل‌های واجب

هفت نوع غسل واجب وجود دارد که خود به دو گروه اصلی تقسیم می‌شوند:
• غسل واجب مشترک زنان و مردان
• غسل‌های خاص زنان

غسل‌های واجب مشترک زنان و مردان
• غسل میت
• غسل مس میت
• غسل نذر و عهد و قسم
• غسل جنابت

غسل میت
واجب است میت مسلمان را پس از پاک کردن و شستن بدن او از آلودگی‌ها و نجاست‌ها به ترتیب سه غسل دهند.
نخست: غسل با آب مخلوط به سدر:
اندکی سدر در آب غسل ریخته به حدی که آب مضاف نشود نخست با آن آب سر و گردن و بعد سمت راست و سپس سمت چپ را غسل دهند.

============================

آشنای با انواع غسل در اسلام, آشنای با انواع غسل در اسلام PDF, آشنای با انواع غسل در اسلام word, آشنایی با انواع غسل های مستحب و واجب, آشنایی با انواع غسل های مستحب و واجب PDF, آشنایی با انواع غسل های مستحب و واجب word, اسم غسل بعد از ارضا شدن, اسم غسل بعد از ارضا شدن PDF, اسم غسل بعد از ارضا شدن word, انواع تیمم, انواع تیمم PDF, انواع تیمم word, انواع غسل زنان, انواع غسل زنان word, انواع غسل مستحب, انواع غسل مستحب PDF, انواع غسل های واجب و مستحبی, انواع غسل های واجب و مستحبی PDF, انواع غسل های واجب و مستحبی word, انواع غسل و فواند آن, انواع غسل و فواند آن PDF, انواع غسل و فواند آن word, انواع غسل واجب, انواع غسل واجب PDF, انواع غسل واجب word, تحقیق آشنای با انواع غسل در اسلام, تحقیق آشنایی با انواع غسل های مستحب و واجب, تحقیق اسم غسل بعد از ارضا شدن, تحقیق انواع تیمم, تحقیق انواع غسل زنان, تحقیق انواع غسل مستحب, تحقیق انواع غسل های واجب و مستحبی, تحقیق انواع غسل و فواند آن, تحقیق انواع غسل واجب, تحقیق چند غسل داریم و اسم آنها چیست؟, تحقیق چند نوع غسل داریم؟, تحقیق غسل (انواع غسل در اسلام), تحقیق غسل استحاضه, تحقیق غسل پاکیزگی, تحقیق غسل نفاس چیست, تحقیق مقاله پروژه در مورد غسل (انواع غسل در اسلام), چند غسل داریم و اسم آنها چیست؟, چند غسل داریم و اسم آنها چیست؟ PDF, چند غسل داریم و اسم آنها چیست؟ word, چند نوع غسل داریم؟, چند نوع غسل داریم؟ PDF, چند نوع غسل داریم؟ word, غسل (انواع غسل در اسلام), غسل (انواع غسل در اسلام) PDF, غسل (انواع غسل در اسلام) word, غسل استحاضه, غسل استحاضه PDF, غسل استحاضه word, غسل پاکیزگی, غسل پاکیزگی PDF, غسل پاکیزگی word, غسل نفاس چیست, غسل نفاس چیست PDF, غسل نفاس چیست word, مقاله آشنای با انواع غسل در اسلام, مقاله آشنایی با انواع غسل های مستحب و واجب, مقاله اسم غسل بعد از ارضا شدن, مقاله انواع تیمم, مقاله انواع غسل زنان, مقاله انواع غسل مستحب, مقاله انواع غسل های واجب و مستحبی, مقاله انواع غسل و فواند آن, مقاله انواع غسل واجب, مقاله چند غسل داریم و اسم آنها چیست؟, مقاله چند نوع غسل داریم؟, مقاله غسل (انواع غسل در اسلام), مقاله غسل استحاضه, مقاله غسل پاکیزگی, مقاله غسل نفاس چیست
 

 برای دانلود اینجا کلیک کنید
برای دانلود اینجا کلیک کنید