تبلیغات
پروژه سرای دانشجو - مطالب دی 1394
پروژه سرای دانشجو | پروژه دات کام | پروژه | مقاله | تحقیق | پایان نامه | گزارش کارآموزی | طرح توجیهی کسب و کار | دانلود پروژه دا
 
چگونه با سایت پروژه سرای دانشجو آشنا شدید؟





بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 7
آخرین بازدید :

 
 
نویسنده : پروژه سرای دانشجو
نظرات
نام فایل: تحقیق مقاله پروژه سازمان بازنشستگی کشوری
شناسه کالا: 10042
حجم فایل: 191 کیلوبایت
فرمت: Word
سایز کاغذ: A4 آماده کپی با هر نوع دستگاهی
تعداد صفحات: 10 صفحه
صفحه آرایی: بسیار مرتب و دسته بندی شده
قیمت: 2,000 تومان

فهرست
تحقیق مقاله پروژه سازمان بازنشستگی کشوری
پیشینه
اهداف
مسئولیت‌ها و وظائف
وضعیت کنونی
صندوق بازنشستگی کشوری
تشکیلات سازمانی
اهداف و وظائف
اهداف
وظائف
منابع و مصارف
منابع
مصارف
وضعیت کنونی
تاریخچه بازنشستگی در ایران

سازمان بازنشستگی کشوری
سازمان بازنشستگی کشوری از سازمان‌های دولتی جمهوری اسلامی ایران است که به خدمات‌رسانی به بازنشستگان دولتی می‌پردازد. این سازمان زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره می‌گردد. اداره امور بازنشستگی و از کار افتادگی، اجرای قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اجرای مصوبات شورای سازمان بازنشستگی کشوری نمونه‌هایی از مسئولیت‌های این سازمان است. سازمان بازنشستگی در ۳۰ استان کشور و ۶ دفتر در سطح شهر تهران و کرج دارای نمایندگی فعال بوده بطوری که کلیه امور مربوط به بازنشستگان و موظفین در همان استان انجام می‌گیرد.

پیشینه
پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۴۵ به موجب ماده ۷۰ قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه و تعهدات خود از وزارت دارائی جدا و تابع سازمان امور اداری و استخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال ۱۳۵۴ خورشیدی صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه‌ای مستقل وابسته به سازمان امور اداری و استخدامی کشور تشکیل گردید. با ادغام سازمان‌های امور اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۷۸ و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۳ و به موجب تبصره ۲ ماده ۱۷ این قانون، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط سازمان بازنشستگی کشوری اداره می‌گردد.

لطفا برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر بر روی آن کلیک کنید





برای دانلود اینجا کلیک کنید
برای دانلود اینجا کلیک کنید

مرتبط با: مقاله , تحقیق ,
نویسنده : پروژه سرای دانشجو
نظرات
نام فایل: اختلالات یادگیری از تعریف تا درمان
شناسه کالا: 10041
حجم فایل: 147 کیلوبایت
فرمت: Word
سایز کاغذ: A4 آماده کپی با هر نوع دستگاهی
تعداد صفحات: 22 صفحه
صفحه آرایی: بسیار مرتب و دسته بندی شده
قیمت: 45,00 تومان


فهرست
مقدمه
تعاریف اختلالات یادگیری
چه کسانی دارای اختلالات یادگیری هستند ؟
اختلال یاد‌گیری
اختلال یاد‌گیری چیست؟
انواع ناتوانی های یادگیری
ریشه‌ها ی اختلال یاد‌گیری
خصوصیات و ویژگیها
انواع اختلالات خواندن
علل اختلال خواندن
مهمترین علل اختلال خواندن عبارتند از
نیاز به ارزشیابی مناسب
چه عواملی باعث بروز اختلالات یادگیری هستند ؟
اختلالات یادگیری چگونه تشخیص داده می شود ؟
فدراسیون جهانی نورولوژی
راهبردهای آموزشی
در فرایند درمان مربی
فعالیت های لازم در زمینه تحصیلی
نتیجه گیری


اختلالات یادگیری از تعریف تا درمان
مقدمه :

مدتها طولانی دانش آموزانی را که در یادگیری یک یا چند درس مشکلات جدی داشتند با اصطلاحات معلول ادراکی ، آسیب دیده مغزی و آسیب دیده عصبی معرفی می کردند . با توجه به یافته های جدید در مورد یادگیری ، در سال 1963 جمعی از متخصصین اصطلاح ، ناتوانیهای یادگیری را جایگزین اصطلاحات قبل کردند از آنجا که واژه ناتوانی اصطلاحات دیگری مثل ناتوانی جسمی یا ناتوانی ذهنی را تداعی می کند ، یعنی ناتوانیهای که تبدیل به توانایی کامل نمی شوند ، اصطلاحی مایوس کننده می نماید و به نظر می رسد اگر اصطلاح اختلالات در یادگیری و ( یا به نظر نگارندگان مشکلات یادگیری ) به کار گرفته شود، مناسب تر باشد . ( تبریزی – 1380 – ص 9 ) .
به بسیاری از اینگونه دانش آموزان متاسفانه برچسب کودن ، کم ذهن ، عقب مانده و امثال آن زده می شود که هیچکدام صحیح نیستند و با قاطعیت می توان گفت که اگر این مشکلات به موقع و به جا تشخیص داده شوند قابل درمان است ؛ افرادی چون آلبرت انشتین نابغه ریاضی ، توماس ادیسون مخترع و مبتکر و نابغه آمریکایی – اگوست رودین مجسمه ساز بزرگ فرانسه ، لئوناردو داوینچی و بتهون همگی دچار اختلالات یادگیری بودند. بسیارند کودکانی که ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی و قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است. هوششان کمابیش عادی است، به خوبی صحبت می‌کنند، مانند سایر کودکان بازی می‌کنند و مثل همسالان خود با سایرین ارتباط برقرار می‌کنند، در خانه نیز خود یاریهای لازم را دارند و کارهایی را که والدین به آنان واگذار می‌کنند به خوبی انجام می‌دهند و از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند. لیکن وقتی به مدرسه می‌روند و می‌خواهند خواندن و نوشتن و حساب یاد بگیرند دچار مشکلات جدی می‌شوند.
بیش از یک قرن است که متخصان علوم تربیتی و روانشناسی و گفتار درمانی در پی تشخیص و درمان مشکلات این قبیل کودکان بوده‌اند. بیش از شصت تعریف برای اختلالات یادگیری وجود دارد که معروفترین آنها عبارتست از: اختلال در یک یا چند فرآیند روانی پایه به درک یا استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط می‌شود و می‌تواند به شکل عدم توانایی کامل در گوش کردن ، فکر کردن ، صحبت کردن ، خواندن ، نوشتن ، حجمی کردن یا انجام محاسبه‌های ریاضی ظاهر شود.
این اصطلاح شرایطی چون معلولیتهای ادراکی ، آسیب دیدگیهای مغزی ، نقص جزئی در کار مغز ، ریس ‌لکسی یا نارسا خوانی و آفازیای رشدی را در بر می‌گیرد.
از سوی دیگر ، اصطلاح یاد شده آن عده را که اصولا بواسطه معلولیتهای دیداری ، شنیداری یا حرکتی همچنین عقب ماندگی ذهنی یا محرومیتهای محیطی ، فرهنگی یا اقتصادی به مشکلات یادگیری دچار شده‌اند را شامل نمی‌شود.
از سال 1373 از سوی وزارت آموزش و پرورش مراکز آموزشی و توانبخشی دانش آموزان دچار مشکلات ویژه یادگیری ایجاد گشت و در آن اینگونه دانش آموزان در کنار تحصیل در مدارس عادی برای رفع مشکلات خاص یادگیری از خدمات ویژه پاره وقت بهره مند می شوند .

لطفا برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر بر روی آن کلیک کنید



برای دانلود اینجا کلیک کنید
برای دانلود اینجا کلیک کنید

مرتبط با: پروژه , تحقیق ,